O Motokovu

Činnost společnosti

Motokov - tradiční Česko - Slovenská značka se symbolem kvality. Od roku 2017 je opět na evropském trhu v oblasti náhradních dílů pro nákladní vozy, zemědělské a stavební techniky. Motokov se snaží se navázat na věhlas z minulosti a obnovit slávu značky, kterou ztratil po strmém pádu v devadesátých letech. Skupina Motokov pokračuje v tradici poskytování služeb a prodeje výrobků hlavně v oblastí nákladních automobilů, ale i zemědělské a stavební techniky. Hlavní činností je vlastní výroba, výroba v kooperacích. a zabezpečování výroby v prověřených partnerských fabrikách - náhradních dílů, hydraulických prvků a spojovacího materiálu. Sortiment dílů se neustále rozšiřuje a je pod přísnou technologickou a jakostní kontrolou kvality našich zkušených techniků. Naše kontrola je prováděna i přímo v továrnách partnerů.

Další část činnosti skupiny Motokov je prodej náhradních dílů na starší kolovou česko-slovenskou techniku, ať už prodej dílů ze starších zásob, nebo zabezpečení nové výroby dílů už na trhu chybějících. Česko-slovenská technika se nachází v mnoha zemích na všech kontinentech a stále jezdí a pracuje. Původní Motokov byl vývozcem této techniky a náš nový Motokov dodávkami dílů udržuje vozidla pořád při životě.

A zatím poslední činností skupiny MOTOKOV je ucelený prodej kvalitního autopříslušenství, autopotřeb a spotřebního materiálu pro nákladní vozy a stavební techniku. Skupina MOTOKOV do tohoto sortimentu zařazuje postupně prověřené a kvalitní položky z zemí Evropy a Asie a nabízí prodej tohoto zboží zejména autoprodejnám po celém Česku a Slovensku za velmi výhodných podmínek a velkou podporou prodeje.

Motokov budova


Vlastní výroba skupiny MOTOKOV včetně kooperací

  • BRZDOVÉ BUBNY A KOTOUČE
  • KLOUBOVICE, KARDANOVÉ HŘÍDELE, KŘÍŽE
  • TLUMIČE VÝFUKU, VÝFUKOVÉ A SACÍ TRUBKY
  • SETRVÁČNÍKY A OZUBENÉ VĚNCE
  • BRZDOVÉ ČELISTI
  • VLNOVCE A VÍKA VLNOVCŮ
  • VÍKA, POUZDRA, ČEPY, HŘÍDELE, HRDLA, MATICE, HYDRAULICKÉ PRVKY a ŠROUBENÍ


  • Výroba zadávaná a kontrolována skupinou MOTOKOV v prověřených fabrikách

  • ČISTIČE VZDUCHU A JEJICH ZÁSOBNÍKY
  • LISTOVÉ PERA
  • PALIVOVÉ NÁDRŽE
  • BRZDOVÉ OBLOŽENÍ A DESTIČKY
  • TLUMIČE PÉROVÁNÍ
  • PRUŽINY ČELISTÍ, HLAV A VLNOVCŮ.


  • Autopříslušenství, auto-potřeby, svítliny , systémy PA trubek, hydraulické prvky

  • UPÍNACÍ PÁSY, RÁČNY, KURTNY
  • HYDRAULICKÉ ZVEDÁKY
  • REFLEXNÍ ZNAČENÍ
  • PA TRUBKY, SPOJKY, RYCHLOSPOJKY
  • PRACOVNÍ A POMOCNÉ SVÍTILNY
  • KRYTY KOL A KRYTKY ŠROUBŮ
  • VÍČKA NÁDRŽÍ
  • STĚRAČE
  • PALIVOVÉ FILTRY
  • VYBAVENÍ KABIN A POHODLÍ ŠOFÉRŮ


  • CNC Výroba

    V naší firmě je oddělení CNC výroby, které je zaměřeno na výrobu dílů pro nákladní automobily tuzemských značek TATRA, LIAZ, AVIA. Tým oddělení je složen z pracovníků s mnohaletou praxí s řízením výroby průmyslových podniků a inženýrů s rozsáhlými zkušenostmi z automobilní výroby. Všech našich zkušeností využíváme každodenně při řešení úkolů vyplývajících z výroby dílů, které v našich provozech vyrábíme. Ve volných kapacitách provádíme opracování dílů z ocelí pro naše externí zákazníky, kteří jsou dodavateli výrobců zemědělských strojů. Díly vyrábíme na moderních CNC strojích DOOSAN s řídicími systémy FANUC i-series. Stroje obsluhují operátoři a seřizovači, kteří mají dlouholetou praxi. Seřizovači a programátoři jsou pravidelně proškolováni. Výroba je podporována techniky z naší konstrukční kanceláře, kteří jsou vybaveni CAD pracovišti. Naši odborníci Vám rádi pomohou s řešením Vašich konkrétních požadavků a poptávek týkající se technologie výroby i s ohledem na volbu správného polotovaru (odlitek, výkovek, válcovaný polotovar). Rádi Vám zašleme cenovou nabídku na základě Vaší poptávky výroby dílů, popřípadě kooperace daných operací. Jako výchozí polotovary používáme výkovky, odlitky, kulatiny nebo šestihrany. Kvalita výroby je kontrolována řádně kalibrovanými měřidly, kalibrace každoročně provádí akreditovaná laboratoř. Tepelné zpracování jako kalení zušlechťování provádíme v kooperaci v kalírnách, které splňují kvalitativní požadavky pro automobilový průmysl, stejně tak jako firmy kde kooperujeme povrchové úpravy chromování, zinkování a niklování. Všechny společnosti, se kterými kooperujeme, splňují naše kvalitativní požadavky a vyrábí dle naší dokumentace. Na kvalitu našich výrobků klade naše firma ty nejvyšší požadavky. Zodpovědnost každého pracovníka, moderní postupy, přesné plánování zakázek a neustálé vzdělávání našich zaměstnanců zajišťuje to, že plníme termínové a kvalitativní požadavky našich zákazníků.

    Náš strojní park se skládá ze tří CNC strojů PUMA 2600 YII, SKT 250 Y, LYNX 220 LM na kterých obrábíme rotační díly jako matice, kroužky, příruby, hřídele, čepy, unášeče apod. CNC obrábění obsahuje kombinaci soustružení, vrtání, závitování a frézování. Díly vyrábíme jak z tyčového materiálu o průměru od 10 mm do 95 mm, tak z výkovků. Stroj LYNX 220 LM je vybaven podavačem tyčí, na tomto stroji je možné vyrábět i velkosériovou výrobu z kulatin popř. šestihranu. Tyčové polotovary dělíme v naší režii na strojní pile.

    Zpracovávané materiály:

  • Automatové oceli, například 11SMn30
  • Uhlíkové oceli, například S355J2G3
  • Legované oceli, například 16MnCr5


  • Motokov budova


    Kovovýroba: soustružení, frézování, broušení

    Na oddělení klasických obráběcích strojů realizujeme kusovou i málo sériovou výrobu náhradních dílů pro nákladní automobily TATRA, LIAZ AVIA, ale i dokončovací operace po opracování dílů na CNC strojích. Co je možné vyrobit na starších konvenčních strojích, tak vyrobíme! Rádi Vám vypracujeme cenovou nabídku na poptávku od jednoho kusu až po sériovou výrobu dle vašich požadavků a dodané výkresové dokumentace posoudíme naše výrobní možnosti, případně možnost kooperace některých operací. Naši odborníci Vám profesionálně pomohou s řešením Vašich konkrétních požadavků a poptávek týkající se technologie výroby a volbou odpovídajícího polotovaru (odlitek, výkovek, válcovaný polotovar). Kolektiv oddělení je složen z pracovníků s bohatými zkušenostmi z automobilové výroby, tito pracovníci jsou pravidelně proškolováni. Oddělení je řízeno inženýry s dlouhou praxí. Mimo jiné vyrábíme díly pro závodní vozy TATRA, jsme schopni také vyrobit nebo renovovat díly pro starší vozy a díly pro veterány. Provádíme zámečnické práce, ohýbání, zakružování, lakování, svařování technologiemi CO a TIG a v neposlední řadě taká pájení. Realizujeme montáže popř. demontáže a repase strojních dílů a agregátů. V kooperaci zajišťujeme tepelné zpracování, povrchové úpravy a dále zajišťujeme výrobu brzdových bubnů, setrvačníků, víka spojek, kloubových hřídelů. Kvalita výroby je kontrolována řádně kalibrovanými měřidly, kalibrace každoročně provádí akreditovaná laboratoř. Všechny společnosti, se kterými kooperujeme, splňují naše kvalitativní požadavky a vyrábí dle oboustranně schválené dokumentace. Na kvalitu našich výrobků klade naše firma důraz. Vážíme si všech našich zákazníků a ve většině případů se jedná o dlouhodobou a oboustranně prospěšnou spolupráci. Zodpovědnost, moderní postupy, přesné plánování zakázek a neustálé vzdělávání našich zaměstnanců zajišťuje to, že plníme termínové a kvalitativní požadavky zákazníků. Zákazníci, kteří se k nám vrací, oceňují především naše osobní nasazení ke splnění jejich požadavků.

    Náš strojní park se skládá ze tří soustruhů, na kterých obrábíme rotační díly jako matice, příruby, hřídele, čepy, apod. Na jednom ze soustruhů stáčíme brzdové bubny a kotouče. Frézování realizujeme na vodorovné a svislé frézce, kde se obrábí domečky řazení, skříně a podobné díly. Na rovinné brusce brousíme příruby, rozpěrky. Zakružovačka trubek slouží k výrobě obručí na vlnovce pérování náprav a sedaček. Na hydraulickém lisu vyrábíme držáky, třmeny a podobné díly z tyčovin. V neposlední řadě je dílna vybavena třemi vrtačkami sloužící pro předvrtávání popř. dokončování otvorů. Tyčové polotovary jako trubky, kulatiny šestihrany a čtyřhrany dělíme na dvou pásových strojních pilách. Obrábíme díly z oceli, litiny, mosazi, bronzu a plastu.

    Motokov budova


    Ohýbání a výroba kovových a výfukových trubek

    Rovněž vyrábíme díly, které vyžadují rukodílnou zručnost. Jsou to různé zámečnické práce, svařování technologiemi TIG a CO, ohýbání trubek aj. Trubky ohýbáme do průměru 12 mm a to buď podle dodaného vzorku nebo výkresové dokumentace. Máme ve výrobě téměř celý sortiment ohýbaných trubek s pájenými koncovkami na vozy TATRA s požadovanou povrchovou úpravou. Pro tyto ohyby používáme řadu přípravků vlastní konstrukce.

    Zhotovujeme jednotlivé vstřikovací trubky i sady vstřikovacích trubek pro vznětové motory nákladních vozů tuzemské výroby. Rovněž ohýbáme trubky z běžných i konstrukčních ocelí. Minimální a maximální průměry trubek jsou v závislosti na ohybovém rádiusu, tloušťce stěny ohýbané trubky a na vlastnostech materiálu. Při výrobě používáme univerzální ohýbačky pro ohyby do úhlu 180o a to za studena.

    Motokov budova


    Výroba vlnovců pérování Tatra, Liaz, Karosa

    Součástí úseku kovovýroba je výroba kovových součástí a kompletace vlnovců pérování sedaček i podvozku na nákladní vozy TATRA, TATRA EURO, LIAZ, KAROSA. Pro výrobu vlnovců pérování používáme kvalitní gumové vaky od firmy RUBENA. Vyrábíme cely sortiment vlnovců pérování TATRA tedy i v provedení EURO a 12- ti i 15 - ti děrové. Rovněž i vaky pérování s pružinou uvnitř vaku. Na přání zákazníka dodáváme vlnovce kompletní tedy s namontovaným horním a spodním víkem, trnem nebo vlnovce bez vík. Součástí úseku kovovýroba je výroba kovových součástí a kompletace vaků pérování sedaček i podvozku na nákladní vozy TATRA, TATRA EURO, LIAZ, KAROSA. Gumové díly jsou originální produkce Rubena.

    Motokov budova